Monster 950+ Red

Vare nr. M950Sred
kr 173.000,00,-
På lager
1
Produktdetaljer

Ducati Monster 950 + 2021

Drøm. Føl. Spenning

Det nye Ducati Monster er ren kjøreglede; en følelse av absolutt kontroll. Den sportslige nakensykkel for alle, som du kan begynne og vokse med og som blir bedre og bedre for hver tur.

Sammenlignet med forrige 821 øker den i kubikk, effekt, dreiemoment og har lavere vekt (-2,4 kg), for å bidra til sykkelens letthet og gi bedre kjørbarhet. Den leverer nå 111 hk ved 9 250 o / min med 9,5 Nm dreiemoment på bare 6500 o / min.

35 kW-versjonen er også tilgjengelig, egnet for de med A2-lisens

Det er definitivt et helt nytt kapittel preget av utviklede former blandet med moderne, sporty, elegante, sofistikerte, men teknologiske smaker. Alt innholdet resulterer dermed perfekt integrert i designet.

Nytt full-LED-frontlys

Den Full-LED frontlys opprettholder den ikoniske, rund form, gjort enda mer tydelig og moderne ved innlemmelse av LED Daytime Tid Running Light (DRL) system.

Strukturen til frontlykten utvikler seg også, og det gjør det takket være et objektiv som fullt ut integrerer både optiske og elektroniske elementer. Dessuten bidrar de tekniske elementene til å skape moderne og teknologiske forslag.

Det nye Monsteret representerer all essensen av Ducati i den letteste, mest kompakte og essensielle formen som er mulig. Oppskriften er den originale fra 1993: en sporty motor , men perfekt for bruk på veien, kombinert med en Superbike-avledet ramme.

Alt du trenger for å ha det gøy, hver dag

Superbike-avledet ramme til den nye Monster med aluminiumsramme foran bidrar til å opprettholde tørrvekten på bare 166 kg. Og letthet er nøkkelen til å oppnå en sykkel som er enkel å kjøre, håndtere, samtidig som den er rask og fremfor alt morsom.


Ducati Riding Modes

Ducati Riding Modes utvilsomt markerte en teknisk milepæl, slik at ryttere valgte forskjellige innstillinger: Sport, Touring og Urban som optimaliserer motorsykkeladferd til individuelle kjørestiler og forskjellige veiforhold. Hver kjøremodus er utviklet for å variere motorens karakter (Power Modes) og ABS-, DTC- og DWC-intervensjonsnivået øyeblikkelig, selv når du kjører.

Sport Riding Mode

Motoren leverer 111 hk med direkte Ride-by-Wire-gasspjeldrespons, redusert Ducati Traction Control-inngrep, nivå 2 ABS-bremseeffektivitet og moderat bakhjulsløpskontroll. Ducati Wheelie Control intervensjonsnivå forbedrer sportslig kjøring.

Touring Riding Mode

Motoren leverer 111 hk med en mer progressiv Ride by Wire-gasspjeldrespons, økt Ducati Traction Control-inngrep, nivå 3 ABS-bremseeffektivitet for å sikre maksimal bremsestabilitet og moderat bakhjulsløftkontroll. Ducati Wheelie Control er innstilt på et optimalt nivå for å garantere avslappet kjøring.

Urban Riding Mode

Motoren gir 75 hk maksimal kraft med progressiv Ride by Wire gasspjeldrespons; Ducati Traction Control er satt til et enda høyere intervensjonsnivå, og ABS er satt til nivå 3, noe som maksimerer bremsestabiliteten og forhindrer hjulløfting.

Ducati Quick Shift (DQS) opp / ned

Tilgjengelig som standard på det nye Monster the Ducati Quick Shift (DQS) opp / ned, et løpsavledet elektronisk system, som gjør det mulig for ryttere å bytte uten å bruke clutchen. Dette systemet øker ikke bare gleden av sportskjøring, men gir også en velkommen hånd i bytrafikk eller på svingete veier som krever hyppige girskift.

Farge TFT-instrumentering

Monster-instrumentpanelet er pyntet med en 4,3 ”TFT-fargeskjerm. Grafikken kommer fra Panigale V4 og tilbyr nyttig ombordinformasjon. I midten av skjermens turteller vises det valgte utstyret. Selv lufttemperatur og drivstoffnivå er umiddelbart lesbare. Denne enheten er også disponert for å vise informasjon fra Ducati Multimedia System (DMS), som gjør det mulig å koble smarttelefonen til motorsykkelen via Bluetooth-modul (tilgjengelig som tilbehør) og til å administrere noen funksjoner via knappene på styret. Displayet viser kommandoer “musikkspiller”, tilkoblingsstatusikoner for hodesettet, innkommende samtale samt meldingsmeldinger.

Frontlys og indikatorer

Unødvendig å si er det runde frontlyset på det nye Monster utvilsomt et flott comeback, en vakker hyllest til fortiden beriket av den mest avanserte full-LED-teknologien, som også passer til hele lyssystemet. Videre legger Ducati til den omfattende teknologien, nemlig “dynamiske” og auto-avbrytende indikatorer.


1
Bremsesystem

Det best mulige bremsesystemet samtidig som det opprettholdes god modulering og lys og punktlig kontroll i drift: det er målet for Ducati-ingeniørene som i nært samarbeid med Brembo utviklet et avansert bremsesystem

2
Dekk og hjul

Selv lettmetallfelgene, redusert til bare 1,7 kg sammenlignet med Monster 821-modellene, deltar i den generelle nye Monster-lettheten. 3,5 x 17 ”foran og 5,5 x 17” bak, monterer Pirelli Diablo Rosso III dekk, 120/70 foran og 180/55 bak. Et spesielt valg for å støtte Monsterets sportslighet, både på tørre og våte underlag.

3
Styringsvinkel

Den nye rammen, men også den nøye plasseringen av noen deler, slik som radiatoren, har muliggjort en stor forbedring sammenlignet med forrige Monster 821, nemlig 36 ° styrevinkel og, for å være mer presis, 7 ° mer enn den eksisterende versjonen. Takket være denne tekniske formelen har Monster aldri vært så smidig i bykjøring og også når du endrer retning, noe som resulterer i lettere og mer intuitiv.

4
Motor

Monsteret er drevet av Testastretta 11 ° 937 cc tosylindret L-formet motor, med desmodrom fordeling og Euro 5-godkjenning. Sammenlignet med forrige 821 øker den i forskyvning, kraft, dreiemoment og vektnedgang (-2,4 kg) for å bidra til sykkelens letthet og gir bedre kjørbarhet.




Motor
Testatretta 11 °, V2 - 90 °, 4 ventiler per sylinder, desmodrom ventilstyring, væskekjølt.
Kubikk
937 cc (57 cu in)
Boring X Stroke
94 mm x 67,5 mm
Kompresjonsforhold
13.3: 1
Effekt
111 hk (82 kW) @ 9 250 o / min
Moment
9,5 kgm (93 Nm, 69 lb ft) @ 6500 o / min
Drivstoffinjeksjon
Elektronisk drivstoffinnsprøytningssystem, Ø 53 mm gasshus med Ride-by-Wire-system.
Eksos
Forlyddemper og tvillinglyddemper, katalysator og 2 lambdasonder.
Girkasse
6 hastigheter
Primærdrift
Rett kutte gir, forhold 1,85: 1
Forhold
1 = 37/15, 2 = 30/17, 3 = 28/20, 4 = 26/22, 5 = 24/23, 6 = 23/24
Drevsett
Kjede, fremre tannhjul z15, bakhjul z43
Clutch
Tøffel og selvservo multiplate våt clutch med hydraulisk kontroll.
Ramme
Frontramme av aluminiumslegering.
Oppheng foran
Ø 43 mm usd gaffel
Forhjul
Støpt lettmetall, 3,5 "x 17"
Forhjul
Pirelli Diablo Rosso III 120/70 ZR17
Fjæring bak
Progressiv kobling, justerbar monoshock preload, dobbeltsidig svingarm i aluminium.
Bakhjul
Støpt lettmetall, 5,5 "x 17".
Bakdekk
Pirelli Diablo Rosso III 180/55 ZR17
Hjulreise (foran / bak)
130 mm / 140 mm (5,1 tommer / 5,5 tommer)
Forbremsen
2 x Ø 320 mm halvflytende skiver, radialmontert Brembo M4.32 monoblokk 4-stempelkaliper, radial master sylinder, Cornering ABS.
Bakbrems
Ø 245 mm skive, Brembo 2-stempel flytende kaliper, hjørne ABS.
Instrumentering
4,3 "TFT fargeskjerm
Tørrvekt
166 kg (366 lb)
Egenvekt
188 kg (414 lb)
Setehøyde
820 mm (32,3 tommer)
800 mm (31,5 tommer) (tilbehør lavt sete)
775 mm (30,5 tommer) (tilbehør lavt sete + sett med senkesett)
Akselavstand
1474 mm (58,0 tommer)
Rake
24 °
Strail
93 mm (3,7 tommer)
Bensintank kapasitet
14 l (3,7 US gal)
antall seter
2
Sikkerhetsutstyr
Kjøremodus, kraftmodus, kurveABS, Ducati tractioncontrol, Ducati Wheelie-kontroll, LEDkjørelys.
Standardutstyr
Ducati Quick Shift, Ducati Power Launch, 4,3 "TFT fargeskjerm, Full LED-frontlys og belysningssystem, Dynamiske blinklys, USB strømuttak, Flyscreen, Passasjersetetrekk.
Klar for
Ducati Multimedia System, oppvarmede grep.
Garanti
24 måneder, ubegrenset kjørelengde.
Vedlikehold
30.000 km (18.000 miles)
Kontroll av ventilklaring
30.000 km (18.000 miles)
Lagre dette produktet til senere