Fargespekteret til Panigale V2 består av den klassiske, sporty monokrome Ducati Red og den nye White Rosso livery hvor renheten til Star White Silk blir avbrutt av energien fra Ducati Red på felgene, de fremre luftinntakene og deflektoren på øvre del av kåpen.
Den tosylindrede Panigale har et helt nytt utseende og raffinert elektronikk takket være bruken av inertialplattformen som gir enda bedre ytelse og er tryggere på banen , for ikke å nevne fullt utnyttbar og hyggelig på veien takket være et mer behagelig sete og nytt fjæringsoppsett.
Den perfekte fusjonen av kraft og eleganse Den nye Panigale V2 er en kompakt sykkel med essensiell design med klare linjer som formidler kraft uten å gå på kompromiss med klassisk Ducati superbike-stil .
Panigale V2 har den ensidige svingarmen i aluminium, kjennetegnet på alle high-end sports Ducati. Den omfattende kåpen fremhever den mer kompakte tosylindrede Superquadro-motoren (mindre sammenlignet med Desmosedici Stradale), og skaper en sykkel som er synlig slankere og mindre skremmende enn Panigale V4.
Superquadro: Ducati twin
Den 955 cm³ tosylindrede Superquadro-motoren oppfyller Euro 5-standardene . Sammenlignet med motoren på 959 Panigale, leverer den ytterligere 5 hk og 2 Nm mer dreiemoment. den har også en ny kompakt eksospotte , som er ført helt under motoren.
Med en maksimal effekt på 155 hk ved 10750 o / min og et dreiemoment på 104 Nm ved 9000 o / min , leverer denne tosylindrede motoren kraft jevnt og hyggelig på veien mens den forblir kraftig - men likevel alltid under kontroll - på banen
Mer behagelig og trygg
Panigale V2 har revidert ergonomi for å forbedre komforten . Det nye setet muliggjør større bevegelse i lengderetningen og større komfort takket være det nye skummet som øker det med 5 mm. Fothvilerstilling forblir den samme.
Nytt design og elektronikk Den Tosylinderen Panigale har fått en grundig makeover. Omdøpt til Panigale V2, den har fått helt nytt design og den har sofistikert elektronikk basert på en 6-akset IMU, og takket være et mer komfortabelt sete og demperoppsett er den mer sportslig men likevel tryggere og mer brukervennlig enn noen gang.
Helt nytt design Nytt eksosanlegg Ny Superquadro motor Euro5 Mer effekt (+5 HK) dreimoment (+ 2 Nm) Utstyrt med singelsvingarm Høyere tyngdepunkt foran + 2mm; bak + 5 mm) bedre kjøreegenskaper og morsommere. Nytt demperoppsett Nye dekk (Pirelli Diablo Rosso Corsa II) Nytt og forbedret sete som gir mer komfort for fører Moderne elektronikk (6-axis inertial platform) Quickshift både opp og ned EVO 2 DTC and DQS 4.3” full TFT display Full LED lys system Frontlykt V-formet DRL (Daylight running lights)
Cornering ABS EVO Ducati Traction Control (DTC) EVO 2 Ducati Wheelie Control (DWC) EVO Ducati Quick Shift (DQS) up/down EVO 2 Engine Brake Control (EBC) EVO Kjøremoduser: Race, Sport, Street
Motor Superquadro: L-twin cylinder, 4 valve per cylinder, Desmodromic, liquid cooled 955 cc 114 kW (155 hk) @ 10.750 rpm 104 Nm (76,7 lb-ft) @ 9.000 rpm Electronic fuel injection system. Twin injectors per cylinder. Full ride-by-wire elliptical throttle bodies.
Eksos 2-1-2-1 system, with 2 catalytic converters and 2 lambda probes
Gir 6 speed with Ducati Quick Shift (DQS) up/down EVO 2 Chain; Front sprocket 15; Rear sprocket 43
Clutch Hydraulically controlled slipper and self-servo wet multiplate clutch
Bakdemper Fullt justerbar Sachs unit. Aluminum singlesvingarm
Dekk og felg 5-Eikers alu 3.50" x 17" Pirelli Diablo Rosso Corsa II 120/70 ZR17
5-eiker alu 5,50” x 17” Pirelli Diablo Rosso Corsa II 180/60 ZR17
Wheel travel (front/rear) 120 mm (4.72 in) - 130 mm (5.12 in)
Bremser 2 x 320 mm semi-floating discs, radially mounted Brembo Monobloc M4.32 4-piston callipers with Cornering ABS EVO 245 mm disc, 2-piston calliper with Cornering ABS EVO
Instrument Digital unit with 4,3" TFT colour display
Tørrvekt 176 kg (388 lb)
Kerb vekt 200 kg
Setehøyde 840 mm
Bensintank 17 l
Number of seats Dual seat
Sikkerhet Riding Modes, Power Modes, Cornering ABS EVO, Ducati Traction Control (DTC) EVO 2, Ducati Wheelie Control (DWC) EVO, Engine Brake Control (EBC) EVO, Auto tyre calibration
Standardutstyr Ducati Quick Shift (DQS) up/down EVO 2, Full LED lighting with Daytime Running Light (DRL), Sachs steering damper, Auto-off indicators
Klargjort for: Ducati Data Analyser+ (DDA+) with GPS module, Ducati Multimedia System (DMS) and Anti-theft