Panigale V4 SP 2021

Vare nr. V4SP2021
kr 459.000,00,-
På lager
1
Produktdetaljer

Ducati utvider Panigale V4-familien ved å introdusere den nye nummererte Panigale V4 SP-versjonen.

Denne forkortelsen ble introdusert for første gang på den legendariske Ducati 851, og identifiserte versjonene som dannet grunnlaget for utviklingen av motorsyklene som ble brukt i Sport Production Championship, forløperen til dagens Superbike.

Selv i dag, i Ducati, er akronymet "SP" brukt til å gjenkjenne en produksjonssykkel med spesifikt teknisk utstyr som gjør det raskere på banen.

2021-versjonen av Panigale V4 øker ytelsen ytterligere og tar banekjøring til neste nivå for amatører og proffer. En rekke forbedringer gjør det enklere, mer brukervennlig, mer behagelig på tur, samtidig som sykkelen blir raskere.

SP utstyr

Carbonfelger

Carbonfelgene, 1,4 kg lettere enn de smidde aluminiumsfeltene, reduserer rullertregheten, noe som gjør sykkelen betydelig mer smidig og lettere i retningsendringer, mens Brembo Stylema R® bremsekaliper garanterer høy bremsekraft, samt eksepsjonell ytelse selv under en lang idsøkt uten endringer i bremsespaken. Kaliprene betjenes av en Brembo MCS radialpumpe som muliggjør rask justering av bremsefølelsen.

Tørr clutch

Desmosedici Stradale-motoren til "SP" er utstyrt med en tørr clutch, som er viktig for å være effektiv på banen når du kjører til det ytterste, og er koblet til en endelig kjøring med en 520 kjede, lettere enn den for normal produksjon .

Utstyr

Utstyret til Panigale V4 SP kompletteres av de justerbare fothvilere i maskinert aluminium som gjør at føreren kan finne den optimale posisjonen i salen, av karbonbeskyttelsen foran og av tilbehør som kan brukes på "banedager", som f.eks. det åpne karbon clutchdekselet, hettene for fjerning av skiltplate og speilene, samt Ducati Data Analyzer + (DDA +) telemetrisett med GPS-modul som lar deg profesjonelt analysere ytelsen din på banen.

Takket være det tekniske utstyret er den nye Panigale V4 SP den ideelle sykkelen for amatøren som ønsker å komme på banen og være rask med en gang. Sykkelen er enkel å rkjøre og krever lite fysisk anstrengelse, uavhengig av kjøreferdighetene dine. Kvaliteten på sykkelen under oppbremsing er ekstraordinær, det samme er lettheten i å gå inn i svingene . En amatørfører på "SP" vil være raskere enn om han kjørte den mer krevende "R" -versjonen.

Den nye Panigale V4 SP skiller seg også ut for å være utstyrt med deler fra Superleggera V4, for eksempel lette 5-eikers karbonhjul, de eksklusive Brembo Stylema R® bremseklappene foran og Brembo frontbremsepumpe med MCS (Multiple Click System) ) og "fjernjusterende" enhet. I tillegg: styrehodet som er maskinert aluminium som viser sykkelens nummer og de justerbare fotvilere i aluminium med karbonhælbeskyttere.

Essensielt og fascinerende, "Winter Test" -utstyret som kjennetegner sykkelen er inspirert av Ducati Corse-syklene som ble brukt i testene av MotoGP og SBK Championships før sesongen. Kåpens mattsvarte, kombinert med matt svart på karbonfelgene og vingene, står i kontrast til de knallrøde aksentene og glansen fra den eksponerte tanken i børstet aluminium, som gir sykkelen et profesjonelt utseende.

Aero Pack gir forbedret luftstrøm, beskyttelse og forbedrer den totale stabiliteten på motorsykkelen.
Det nye kåpeglasset er høyere og mer vinklet - gir bedre luftstrøm for fører, spesielt i hjelm og øvre skulderparti.
På sidene er luftutslippene til Panigale V4 erstattet av mer effektive løsninger som øker luftgjennomgang på vann og oljeradiatorer med henholdsvis 6% og 16%.

Vingene har en trapesformet utforming og en profil som blir smalere fra rot fra til tupp.
For å sikre den nødvendige styrke og stivhet, er vingene laget av glassfiberforsterket termoplast.
Marktrykkeffekten er betydelig i alle hastigheter men spesielt ved banekjøring. (+30 kg ved 270 km / t).
Dette designet er adoptert fra toppmodellen V4R.


ABS Cornering EVO
Ducati Traction Control (DTC) EVO 3
Ducati Slide Control (DSC)
Ducati Wheelie Control (DWC) EVO
Ducati Power Launch (DPL)
Ducati Quick Shift up/down (DQS) EVO 2
Engine Brake Control (EBC) EVO Ducati
Electronic Suspension (DES) EVO

Motoren
Den nye Desmosedici Stradale-motoren er designet ut fra erfaringen fra MotoGP. Det som er spesielt med denne motoren er de ekstraordinære kraft- og dreiemomentverdiene: 90 ° V4 på 1103 cm³, motroterende veivaksel og 4 ventiler per sylinder med desmodromisk fordeling som når 214 hk (157,5 kW) maksimal effekt ved 13.000 rpm og 122 Nm (12.44 kgm) med maksimalt dreiemoment ved 10.000 rpm.

Formet av vinden
Den aerodynamiske formen til den nye Panigale V4 har blitt perfeksjonert i vindtunnelen, i henhold til den beste tilgjengelig teknologi.

Panigale V4S utstyr i forhold til standard
• Fjærings- og styringsdemper med Öhlins Smart EC 2.0 system
• Öhlins NIX-30 gafler
• Öhlins TTX 36 støtdemper
• Öhlins styredemper
• Carbon felger
• Litium-ion-batteri

Motor

Desmosedici Stradale 90 ° V4, motroterende veivaksel, 4 desmodromisk timing, 4 ventiler per sylinder, væskekjølt

Kubikk

1.103 cc

Bore X slag

81 x 53,5 mm

Kompresjonsforhold

14.0: 1

Effekt

157,5 kW (214 hk) @ 13.000 o / min

Moment

124,0 Nm (91,5 lb-ft) @ 9.500 omdr./min

Drivstoffinjeksjon

Elektronisk drivstoffinnsprøytningssystem. Tvillinginjektorer per sylinder. Full elliptiske gasspedaler. Inntakssystem med variabel lengde

Eksos

4-2-1-2 system, med 2 katalysatorer og 4 lambdasonder

Girkasse

6 hastigheter med Ducati Quick Shift (DQS) opp / ned EVO 2

1 = 38/14 2 = 36/17 3 = 33/19 4 = 32/21 5 = 30/22 6 = 30/24

Drevsett

Kjede; Fremre tannhjul 16; Bakhjul 41

Clutch

Hydraulisk styrt tøffelkobling. Selvblødende hovedsylinder.

Ramme

Aluminiumslegering "Front Frame" med optimalisert stivhet

Oppheng foran

Öhlins NIX30 43 mm fullt justerbar gaffel med TiN-behandling. Elektronisk justering av kompresjons- og returdemping med Öhlins Smart EC 2.0 hendelsesbasert modus

Forhjul

5-delt eiker karbonfiber 3,50 "x 17"

Forhjul

Pirelli Diablo Supercorsa SP 120/70 ZR17

Fjæring bak

Fullt justerbar Ohlins TTX36-enhet. Elektronisk justering av kompresjons- og returdemping med Öhlins Smart EC 2.0

Ensidig svingarm i aluminium

Bakhjul

5-delt eikers karbonfiber 6,00 "x 17"

Bakdekk

Pirelli Diablo Supercorsa SP 200/60 ZR17

Hjulreise (foran / bak)

120 mm (4,7 tommer) - 130 mm (5,1 tommer)

Forbremsen

2 x 330 mm halvflytende skiver, radialmontert Brembo Monobloc Stylema® R 4-stempelkaliper med Bosch Cornering ABS EVO. Selvblødende Brembo MCS 19.21 hovedsylinder med "fjernjustering"

Bakbrems

245 mm skive, 2-stempelkaliper med ABS EVO i sving

Instrumentering

Siste generasjons digitale enhet med 5 "TFT fargeskjerm

Tørrvekt

173 kg (381 pund)

Egenvekt

194 kg (427 lb)

Setehøyde

835 mm (32,9 tommer)

Akselavstand

1,469 mm (57,8 tommer)

Rake

24,5 °

Forhjulsløype

100 mm (3,94 tommer)

Bensintank kapasitet

16 l - 4,23 gallon (US)

antall seter

Enkelt sete

Sikkerhetsutstyr

Kjøremodus, kraftmodus, sving i ABS EVO, Ducati Traction Control (DTC) EVO 2, Ducati Wheelie Control (DWC) EVO, Ducati Slide Control (DSC), Motor Brake Control (EBC) EVO, Auto dekkalibrering

Standardutstyr

Ducati Power Launch (DPL)

Ducati Quick Shift (DQS) opp / ned EVO 2,

Full LED-belysning med kjørelys (DRL),

Ducati Electronic Suspension (DES) EVO med Öhlins fjæring og styrespjeld,

Hurtigjusteringsknapper,

Litium- ionbatteri,

Auto-off-indikatorer,

Racing-stil håndtak,

Kjedebeskyttelse,

Karbonfiberhjul,

Karbonfiber foran skjerm,

Vinger i karbonfiber,

Justerbare fothvilere i aluminium med hælbeskyttelse i karbonfiber,

Billet aluminium styrestamme med sykkelnummer.

Tilleggsutstyr

Maskinerte speilblokkeringsplater,

Plugg for fjerning av skiltoppheng,

Karbonfiber clutchdeksel,

Ducati Data Analyzer + (DDA +) med GPS-modul

Klar for

Ducati Multimedia System (DMS),

tyverisikring,

Varmehåndtak

Garanti (måneder)

24 måneders ubegrenset kjørelengde

Vedlikehold (km / måneder)

12.000 km (7500 mi) / 12 måneder

Justering av ventilklaring (km)

24.000 km (15.000 mi)

Standard

Euro 5

Forbruk / utslipp

7,6 l / 100 km - CO2 175 g / km

Lagre dette produktet til senere